2 fincan kahve 2 yıl daha uzun yaşam

Kahvenin günlük yaşantımızdaki yeri ayrı… Bir günde tüketilen kahve miktarı kişiye göre değişkenlik gösterirken iyisiyle kötüsüyle kahve her daim araştırmaların odağı olmaya devam ediyor.

Giriş Tarih ve Saati: 12.03.2022 | 16:03 Güncelleme Tarih ve Saati: 12.03.2022 | 16:03

Geçtiğimiz yıllarda çay veya kahve gibi kafenli içeceklerin Parkinson hastalığı riskini azaltabileceğini belirten bir araştırma yayımlandı. Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi araştırmacıları, "Kafein tüketimi gibi Parkinson'a yakalanma olasılığını azaltmaya bağlantılı faktörler belirlemek, hastalığı anlamak ve eğer bu nedensel bir ilişkiyse muhtemelen hastalığı yavaşlatmak için eşsiz bir fırsat sunuyor" diye belirtiyor.

3 milyon 852 bin 652 kişi ve 450 bin 256 ölüm sebebini kapsayan 40 çalışmayı inceledikten sonra araştırmacılar; günde 2 fincan kahve içmenin ortalama ömrü 2 yıla kadar uzatabileceğini gösteren geniş kapsamlı bir araştırma yayımlandı. Geçmiş yıllarda yapılan araştırmalarda; kafenin prostat kanseri büyümesini yavaşlattığı, kanser, kalp-damar hastalıkları, diyabet veya solunum yolu hastalıklarını geliştirme ve bu hastalıklardan kaynaklı ölüm riskini azalttığı ve Alzheimer ile Parkinson hastalığının ortaya çıkma ihtimalini düşürdüğü tespit edilmiş.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.