Mandalina

Mandalina

Giriş Saati:07.07.2010 15:05

Güncelleme:18.10.2011 17:19

Mandalina

Turuncu mantolu güzel...

Çikolatalı Mandalina tarifi için tıklayın!

Mandalina Soslu Islak Kek tarifi için tıklayın!


Mandalinalı Bisküvi tarifi için tıklayın!


Turuncu mantosunu çıkarır çıkarmaz önce çevreye yaydığı hoş kokusuyla cezbeder bizleri, daha sonra tatlı, sulu, minik dilimleriyle…
Mandalina, taze meyve olarak tüketilmesinin yanı sıra ilginç lezzetlere de malzeme olabiliyor.

Ülkemizde ılıman iklime sahip Akdeniz kıyıları ile Ege Bölgesi'nin güney kesimlerinde ve Doğu Karadeniz'in Rize- Artvin kıyı şeridinde yetiştirilir mandalina. Sonbaharın başından kış mevsiminin ortalarına kadar meyve veren, popüler turunçgillerden mandalinanın "Bodrum mandalinası", "Clementine"," Adi mandalina", "Satsuma", "King" ve "Akdeniz mandalinası" gibi çeşitleri bulunur.
Meyve kabuğunun dış yüzünde, içi uçucu yağ dolu kesecikler bulunur. Kabuklar ezildiğinde çevreye yayılan ferah koku, bu yağ keseciklerinden gelir.
Şeker içeriği yüksek, asit oranı düşük olan mandalina, portakaldan daha çok C vitamini içerir.
Portakal kadar uzun ömürlü olmadığı için, kış ortalarından itibaren azalmaya başlar. Bol gözenekli olan mandalina diğer turunçgillere oranla daha çok ve çabuk su kaybeder. Bu sebeple aldıktan kısa süre sonra tüketilmesi gerekir.
Mandalina taze olarak tüketildiği gibi meyve suyu, marmelat, tatlı, şerbet, turşu, soda, salata ve reçel yapımında da kullanılır. Bunun yanı sıra kabuğundan reçel yapılır, kabuğu kurutulup, çaylara hoş aroma vermesi için de kullanılabilir.

Faydaları:

Sağlık açısından da yararlı olan meyve, zengin bir B ve C vitamini kaynağıdır. Mandalinada portakaldan daha fazla C vitamini bulunur. Bu nedenle günde iki adet mandalina yemek, kış aylarında soğuk algınlığına iyi gelir. Zengin potasyum içeriğiyle yüksek tansiyonu düşürmeye yardımcı olan mandalinada bulunan antioksidan maddeler kansere yakalanma riskini azaltır. Kalp hastalıklarına karşı doğal ilaç olma özelliği de gösteren "turuncu şifa", kötü kolesterol düzeyini düşürür. Kılcal damarlardaki kan dolaşımını hızlandırır. Damar hastalıklarına karşı bedeni korur.

Aklınızda Bulunsun!
Günde iki adet mandalina yemek, vücudun enfeksiyonlara karşı direncini artırır. Portakalı sindirmekte güçlük çekenler, mandalinayı rahatlıkla tüketebilir.

Ortalama 100 gram mandalinada...
BESİNLER VE KALORİ
Kalori 46 Kolesterol - Protein 0.8 mgr Yağ 0.2 gram
MİNERALLER Fosfor 18.0 mgr Kalsiyum 49.0 mgr Magnezyum 7.8 mgr Potasyum 126.0 mgr Sodyum 2.0 mgr
VİTAMİNLER A vitamini 420 IU B1 vitamini 0.06 mgr B2 vitamini 0.2 mgr B3 vitamini 0.1 mgr B6 vitamini 0.067 mgr C vitamini 31.0 mgr Folik asit 7.4 mcgr

Bunları biliyor musunuz?
Mandalina en az 9, en fazla 12 dilimden oluşur. Mandalinanın dış kabuğunu temizledikten sonra üzerinde kalan beyaz lifler tam bir antioksidan deposudur. Bu sebeple mandalinanın beyaz lifleriyle birlikte yenmesi gerekir

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SOFRA veya sofra.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Tarif Arama Kutusu

Detaylı tarif arama
Detaylı tarif arama
  • detaylı tarif ARA
BİZE ULAŞIN